Kilka słów o mnie

Nazywam się Wojciech Brzezina i jestem trenerem biznesu, wykładowcą, a także coachem sprzedaży. Jestem specjalistą od sposobów przekazywania wiedzy, rozwijania umiejętności oraz wspierania rozwoju zarówno zawodowego, jak i osobistego. Przez lata nabywałem doświadczenie na różnych stanowiskach związanych ze sprzedażą oraz biznesem. Prowadzę szkolenia z zakresu sprzedaży oraz budowania zespołów, a także szkolenia negocjacyjne. Zajmuję się również nauczaniem szeroko pojętego zarządzania (np. czasem, emocjami itp.). Jako trener rozwoju osobistego stworzyłem w pełni autorskie szkolenie, mające na celu inspirowanie uczestników do dalszego rozwoju oraz odnoszenia kolejnych sukcesów. Od wielu lat specjalizuję się w prowadzeniu szkoleń w zakresie struktur sprzedażowych, z tworzenia rozwiązań dla klienta, a także z zakresu polityki inwestycyjnej, kredytowej i ubezpieczeniowej.

Dostrzegając nieoczywiste zależności we współpracy z klientem nabyłem umiejętności, które stały się dla mnie nie tylko ścieżką kariery, ale także pasją. Mieszkam w Zabrzu, jednakże swoje zawodowe działania prowadzę także w Katowicach oraz na terenie całego kraju.

Co robię poza szkoleniem innych?

Swoją karierę zawodową rozpoczynałem jako doradca klienta w Spółce DSA Financial Group. W następnych latach piąłem się po kolejnych szczeblach kariery w firmie Polskie Doradztwo Finansowe Sp. z o.o., zaczynając od stanowiska doradcy klienta, a kończąc na samodzielnym stanowisku dyrektora oddziału.

Wysokie kompetencje w zakresie zarządzania pozwoliły mi w roku 2011 objąć stanowisko wiceprezesa zarządu w firmie Polskie Doradztwo Finansowe Serwis Sp. z o.o.

Chęć zbudowania firmy realizującej cele swoich klientów doprowadziła do tego, iż od roku 2013 pełnię funkcję prezesa zarządu w Polskiej Grupie Doradczo-Finansowej Sp. z o.o., a od 2016 roku w spółkach: Polska Grupa Doradczo-Kredytowa (dziś Bit Finanse Sp. z o.o.) oraz Dom Nieruchomości.net.

 WYKSZTAŁCENIE
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu wydz. zam. w Chorzowie, Kierunek Negocjacje i Mediacje
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu wydz. zam. w Chorzowie, Kierunek Akademia Trenerów Biznesu
Politechnika Śląska Wydział Organizacji i Zarządzania, Kierunek Zarządzanie i Marketing.
CERTYFIKATY
Profil osobowości PERSOLOG POLSKA Sp. z o.o.
BELBIN Team Role Accreditation Course
Wewnętrzny audytor jakości
VCC Trainer – Standard training sessions in Telemarketing
Efektywność doradcy finansowego

Dlaczego zostałem trenerem zarządzania?

Jako początkujący adept sztuki sprzedaży poszukiwałem Świętego Graala, który magicznie sprawiłby, że moja sprzedaż stanie się skuteczna (czytaj: nie będę musiał poszukiwać klientów, niezbyt mocno ich przekonywać, a moja efektywność będzie wrastać z dnia na dzień).

W końcu przyszedł w moim życiu taki moment, gdy ilość odwiedzanych przeze mnie szkoleń była większa niż liczba klientów, których miałem. Wtedy to ziścił się najgorszy z możliwych scenariuszy – moje dochody uzyskiwane z tytułu sprzedaży spadły o 70%!!!

Uznałem wtedy, że trzeba zwiększyć ilość odwiedzanych… szkoleń. W końcu tylko dzięki nim mogę stać się jednym z najlepszych sprzedawców w Polsce.

Niestety, mój pomysł się nie sprawdził. Większa liczba szkoleń, jeszcze mniejsze dochody i zwiększająca się frustracja. Ponadto ten głos w mojej głowie wciąż powtarzający: „Wojtek, ty się do tego nie nadajesz. Daj sobie spokój!”

Tkwiłem w błędnym kole – wydawałem coraz więcej pieniędzy na szkolenia, na których ciągle słyszałem, że aby być lepszym sprzedawcą, muszę się więcej szkolić.

Spadające dochody, rosnące wydatki na szkolenia oraz coraz mniej pozyskiwanych klientów – nie brzmi to jak recepta na sukces.

Szukając źródła problemu zacząłem pytać trenerów zarządzania prowadzących szkolenia o powody, dla których zdecydowali się na tę właśnie pracę.

Odpowiedzi były w zasadzie tylko dwie:

  • „Wojtek, dla mnie to już najwyższy czas na zmiany!” (czytaj: mam już dość sprzedaży, więc teraz czas zacząć dzielić się wiedzą z innymi).
  • „Wiesz, Wojtek, od początku kariery zajmuję się szkoleniami – ja nigdy nie sprzedawałem”.

Nauczyłem się wtedy jednego – nawet najbardziej unikatowa teoria nie zastąpi praktyki.

Dobry trener zarządzania powinien łączyć te dwa aspekty.

Wzór na sukces jest prosty: 20% teorii* + 80% praktyki!

*teorii uzyskanej od ludzi traktujących sprzedaż jako sztukę, a także jako narzędzie mające na celu doprowadzenie do sytuacji WIN-WIN.

Jestem praktykującym sprzedawcą, który pragnie się dzielić swoimi umiejętnościami poprzez dawanie inspiracji do rozwoju i narzędzi do lepszej pracy. Prowadzę specjalistyczne szkolenia negocjacyjne oraz sprzedażowe. Nauczę Cię także, jak zarządzać zespołem oraz własnym czasem, a także wspomogę rozwój efektywności!

W tym momencie stoi przed Tobą kilka poważnych decyzji. Czy chcesz się sprzedaży nauczyć? Jeśli tak, to zastanów się od kogo chciałbyś się uczyć. Wybór należy do Ciebie!

Każdy wybór oznacza nową drogę, która przybliża lub oddala od realizacji Twoich celów.